1 OMAVALVONTASUUNNITELMA
Omavalvonnan tavoitteina ovat palvelun asianmukaisuuden ja laadun varmistaminen, asiakasturvallisuuden takaaminen sekä lainmukaisuuden varmistaminen.
1.1 Palveluntuottajan ja palveluyksikön perustiedot
Yritys: LaunchWell Productions
Palveluyksikön nimi: Kuutamokatu 6 E 88
Y-tunnus: 2630250-9
Yrityksen ja palveluyksikön osoite: Kuutamokatu 6 E 88, 02210 Espoo
1.2 Palvelut, toiminta-ajatus ja toimintaperiaatteet
LaunchWell Productions tarjoaa palveluyksikössään hierontaa, Neuorkineettistä Terapiaa, matalan kynnyksen Emotional Freedom Techniques ja Skeematerapiahoitoja, sekä ärtyneen suolen (IBS) hoitoja suoraan yksityisasiakkaille. Yksikön toiminta-ajatuksena on tarjota laadukkaita ja asiakaslähtöisiä palveluja, jotka tukevat asiakkaiden hyvinvointia, jaksamista ja terveyttä. Palveluja tarjotaan palveluyksikön vastaanotolla Espoossa ja netitse.
Palveluyksikön vastuuhenkilö ja hoitaja: Kevin GIbbs, 0445249651, [email protected]
1.3 Palveluiden laatu
Laadunvalvontaa toteutetaan seuraamalla asiakaspalautetta ja tekemällä niiden perusteella kehittäviä toimenpiteitä. Tämän lisäksi hoitaja opiskelee jatkuvasti niin kehollisten kuin henkisten ongelmien hoitamista.
Palveluyksikön työntekijä on koulutettu terveydenhuollon ammattilainen. Potilasturvallisuus varmistetaan käyttämällä ammattikäyttöön tarkoitettua välineistöä ja käyttämällä niitä vain siihen suunniteltuihin tarkoituksiin, huolehtimalla päivittäisestä tilojen hygieniasta, sekä huolehtimalla kohdan 1.9 mukaisista tarkastustoimenpiteistä.
Näistä vastaa palveluyksikön vastuuhenkilö.
1.4 Asiakkaan ja potilaan asema ja oikeudet
Asiakkaiden ja potilaiden pääsy palveluihin varmistetaan tarjoamalla selkeät yhteystiedot yrityksen verkkosivuilla. Ajanvaraus voidaan tehdä puhelimitse päivittäin klo 8-21 ja sähköpostitse asiakkaan tarpeen mukaisesti.
Hoitosuunnitelma esitetään potilaalle ensimmäisellä vastaanottokerralla suullisesti ja asiakkaan niin tahtoessa myös kirjallisesti. Sitä täydennetään hoitokertojen yhteydessä asiakkaan kanssa. Asiakkaalla ja potilaalla on mahdollisuus vaikuttaa hoitosuunnitelmaan, saada lisätietoa tehtävistä hoitotoimenpiteistä ja esittää toiveita. Kaikki hoitotoimenpiteet tehdään asiakkaan suostumuksella. Hoitokertomukset kirjataan asianmukaisesti VeraCryptillä suojattuun tiedostoon, mikä takaa tietojen saatavuuden, jatkuvuuden ja turvallisuuden.
Jos potilas kokee tulleensa väärin hoidetuksi tai kohdelluksi, hänen tulee olla yhteydessä yksikön hoitajaan ensitilassa.
1.5 Muistutusten käsittely
Asiakkaiden ja potilaiden reklamaatiot käsitellään viivytyksettä, kuitenkin kahden viikon kuluessa. Näiden käsittelystä vastaa palveluyksikön vastuuhenkilö.
1.6 Henkilöstö
Palveluyksikössä toimii yksi työntekijä, joka on Valviran Julkiterhikkiin rekisteröity koulutettu hieroja. Työntekijä kouluttautuu vähintään kerran vuodessa jatkokoulutuksissa.
Hoitajana toimiva henkilö hoitaa asiakkaita niin englanniksi kuin suomeksikin.
1.7 Asiakas- ja potilastyöhön osallistuvan henkilöstön riittävyyden seuranta
Asiakas- ja potilastyötä tekee yksi työntekijä, joka palvelee ajanvarauksen perusteella ja joka pyrkii mahdollisuuksien mukaan antamaan asiakkaille aikoja enintään kahden viikon päähän.
1.8 Monialainen yhteistyö ja palvelun koordinointi
Yhteistyö asiakkaan ja potilaan kanssa tapahtuu pääsääntöisesti puhelimitse ja sähköpostitse. Palveluyksikkö voi asiakkaan niin pyytäessä lähettää asiakastietoja sähköpostitse, mutta tällöin asiakastietojen pyyntö tulee tehdä kasvotusten tai puhelimitse, jotta voidaan varmistaa, että asiakastietojen pyytäjä on asiakas itse.
1.9 Toimitilat- ja välineet
Asiakas- ja potilastilat sisältävät hoitotilan, WC:n sekä vaatenaulakon. Ovet ovat lukittuna asiakasturvallisuuden varmentamiseksi.
Asiakastiloihin ei ole mahdollista tulla pyörätuolilla, sillä hoitotilat ovat kolmannessa kerroksessa, hissittömässä kerrostalossa. Hoitotilan yksityisyys on suojattu, sillä muita asiakkaita ei ole hoitotilassa. Mikäli muita henkilöitä jostain syystä on hoitotilan läheisyydessä, asiakkaalle ilmoitetaan tästä erikseen ja hän saa tahtoessaan varata uuden ajan. Hoitotilassa on sähköinen hoitopöytä, hierontarasva, sekä harjoitteluvälineitä, kuten kyykkyräkki, tankoja, painoja, kahvakuulia, vastuskuminauhoja, renkaat, yms.
Palveluyksikön vastuuhenkilö vastaa sähkölaitteiden, ensisammutusvälineiden tarkastuksista ja saatavuudesta sekä poistumisteiden kunnosta, lukuunottamatta kerrostaloasunnon ulkopuolella olevia asioita, kuten porraskäytävä. Palveluyksikössä työskentelevä tarkistaa ja huolehtii työvälineidensä kunnosta, työtilojen siisteydestä ja hygieenisyydestä sekä poistumisteiden esteettömyydestä.
1.10 Tietojärjestelmät ja teknologian käyttö
Palveluyksikössä potilastietoja käsitellään vain hoitajan toimesta. Ne kirjataan salasanalla suojattuun tietokoneeseen, jossa on VeraCrypt suojaus menetelmä, jonka avulla suojataan erikseen asiakastiedot.
Asiakastietolain mukainen tietosuojaseloste on laadittu ja on löydettävissä osoitteessa artynytsuoli.fi. Siitä vastaa palveluyksikön vastuuhenkilö.
1.11 Asiakas- ja potilastietojen käsittely ja tietosuoja
Asiakkaan perustietoja käsitellään suojatun tietokoneessa kohdan 1.10 mukaisesti.
1.12 Julkaiseminen, toteutumisen seuranta ja päivittäminen
Omavalvontasuunnitelma on julkaistu yrityksen verkkosivuilla osoitteessa artynytsuoli.fi.
Jos omavalvontasuunnitelmassa havaitaan puutteita, tulee ne korjata kahden viikon kuluessa virheiden havaitsemisesta.
Omavalvontasuunnitelma on hyväksytty 28.1.2025 ja sen päivittämisestä vastaa Kevin Gibbs, LaunchWell Productionista.